Rocznik: 2024/2025
Opis:
ROK 2024/2025
KWIECIEŃ 2025
Piękny miesiąc do nas przyszedł, a wraz z nim wiele ciekawych propozycji. Ogrodnik to kolejny zawód, który będziemy poznawać. Poznamy nowe pojęcia związane z pracą w ogrodzie. Będziemy doskonalić umiejętności słuchowe, muzyczne, fonematyczne. Wspólnie nauczymy się nowych piosenek o wiośnie i nie tylko. Podczas zajęć, pracy z materiałem będziemy kształtować umiejętności w zakresie motoryki małej. Będziemy wdrażać postawy promujące zdrowe żywienie, stwarzać okazję do poznawania nowych smaków, poszerzyć słownictwo. Wspólnie wysłuchamy różnych utworów przyrodniczych.
W kolejnym tygodniu przyjdzie czas na poznawanie pracy strażaka. Wybierzemy się do Muzeum Pożarnictwa i remizy strażackiej, by na własne oczy jak to jest. Oczywiście wcześniej przypomnimy sobie wszystkie ważne zasady bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania. Będzie wiele piosenek, podczas których utrwalimy numery alarmowe. Wspólna zabawa, pomoże nam zrozumieć i nauczyć się wspólnej zabawy. Będziemy kształtować umiejętność spokojnego oczekiwania na swoją kolej.
A potem czeka nas piękny czas przygotowań do Wielkanocy. Poznamy tradycje i zwyczaje. Wspólnie ustalimy, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku.
Kości: co to takiego? co jest potrzebne do ich prawidłowego wzrostu? jak o nie dbać? do czego są nam potrzebne kości? To niektóre pytania na które postaramy znaleźć odpowiedź. Podczas wspólnych zabaw będziemy kształtować umiejętności relacji w grupie, troski o kolegę lub koleżankę. Będzie też o układzie oddechowym, poznamy ważne pojęcie zawiązane z naszym oddychaniem. Dowiemy się, co jest ważne, by oddychać zdrowym powietrzem.
Październik 2024
W październiku grupa miętowa będzie rozmawiać o człowieku, a dokładnie o jego zmysłach i związanych z nimi zagadnieniami. Dowiemy się jakie mamy zmysły i czym są zmysły. Oraz jaką pełnią funkcję w naszym życiu. Zastanowimy się czy każdy z nas tak samo odbiera bodźce zewnętrzne swoimi zmysłami, czy może są jakieś różnice. Wspólnie będziemy się zastanawiać czy zmysł dotyku jest nam potrzebny. Będziemy rozpoznawać za pomocą zmysłu dotyku różne przedmioty, opisywać je i określać ich właściwości. Porozmawiamy o wzroku, o oczach. Odpowiemy na pytania - czemu nocą widzi się mniej, jak sobie radzą osoby niedowidzące lub niewidome. Kolejnym zmysłem, który zajmie nasz czas będzie węch i nos w którym on się ukrywa. Nie pominiemy naszych uszu i zmysłu słuchu. Rozmawiając o tych wszystkich zmysłach przypomnimy sobie o naszym języku, który przecież jest nie tylko częścią narządu mowy, ale również daje nam znać, że to co jemy jest słodkie, kwaśne, słone, gorzkie czyli odpowiada za funkcjonowanie zmysłu smaku. Porównamy funkcjonowanie naszych zmysłów z pracą ich odpowiedników u zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem, wzroku, słuchu i węchu. Omawiając poszczególne zmysły dowiemy się czy i jak powinniśmy dbać o nasze zmysły, szczególną uwagę zwrócimy na dietę, na rolę składników odżywczych, tak ważnych w okresie wzrostu i kształtowania się organów odpowiedzialnych za pracę naszych zmysłów. Bogaci w tą wiedzę sporządzimy wspólnie sok z marchwi i dokonamy jego degustacji. Cały ten czas spędzimy miło i twórczo, wykonując prace plastyczne, śpiewając i tańcząc.
Wrzesień 2024